Wednesday 13 July 2011

Kawen & Bini



Takkan takda bf lagi ko ni?
Aku tak percaya..
Berulang kali soalan yang sama ditanya
YA..memang aku bukan milik sesiapa lagi
Asalkan hati ini gembira, aku bahagia

Jom jadi bini aku mao??
Zasssssss...seperti petir memanah ke dalam hati
Apakah kejadian ini?
Tak kenal, tak tahu aku bagaimana lagi
Tapi mulut berani meluahkan kata
Benarkah kata-kata itu?
Sengih, kernyeh, gelak sendiri..aku punya reaksi
Di Facebook, bermacam-macam peel boleh dilihat
Menarik bukan?
Biar hati ini tenang dalam kelembutan
Biar hati ini hidup kembali
Baru aku memikirkannya, mungkin itu hanya gurauan daripada Seth Tan (bukan nama sebenar)
Aku tak mengapa, sebab aku dah terbiasa di main-mainkan hati
Tak perlu dendam, tak perlu di balas kerna aku percaya Yang Di Atas maha Adil

Kawen nak?? soalan daripada Daim (bukan nama sebenar)
Bole..ringan saja mulut aku menjawab persoalan ini
Mengapa?
Sebab aku rasa sudah bersedia untuk melangkah ke hadapan
Tak perlu lagi bercinta seperti remaja di bawah umur
Merajuk, dipujuk, bersms, bergayut
Masa itu telah berlalu
Umur makin bertambah, pikiran sudah matang
Tapi adakah Daim serius di kala aku serius?
Jawapan aku, Iya...jawapan Daim??, belum terjawab dgn pasti.


No comments: