Wednesday 27 July 2011

1, 2, 30



Sebenarnya letih, tapi gagah pi la
Sudah 12 hari, 2 diterima 1 telah pergi tinggal lagi 1
Dalam sibuk-sibuk tu, ada terima 1 tapi perlu di tolak
Tak apa, aku tanggung risiko nya
Rezeki ada di mana-mana saja, percaya pada Nya

Hari ini sudah Rabu, teringat aku kpd Pokcik Lebai & Anaknya di Pasar Malam Stadium
2 minggu tak dapat pi, hari ini? Entah, tak jugak kot..
Isnin depan, insyaAllah kita semua akan mula puasa
Hoooreeaaayyyy!! aku suka.. malam-malam dapat pi terawikh
Dah plan dengan mak, abah nak buat Road Tour sebulan
Moga kali ini mendapat berkat dan rahmat dari Nya

Mungkin akan kurang on9 tidak pun tak akan on9 terus
Aku bukannya baik sangat tapi tak la jahat
Cuma nak kurangkan masa berlibur tanpa arah
Mana tau, nanti tiba ajal ku sebelum apa-apa kan

Pasar Ramadhan dan tolong mak masak di rumah
2 benda yang akan di buat, insyaAllah
Kalau teringin, stat enjin terus pecut
Kalau tak, di dapur rumah saja aku berada

Keja? mencari dan mencari ni..
Kata mak aku, takpa.. buat ibadat bulan Ramadhan banyak-banyak
Mana tau dlm masa yang sama, ada rezeki datang
Ya, betul jugak.. Terima kasih mak!

Selamat menyambut Ramadahan untuk semua yang sudi visit my belog
Salah silap terkasar bahasa, terlebih perbuatan
Harap di maafkan
Puasa bukan hanya tak makan, tapi perlu di jaga dari semua aspek
Panca indera, hati, perbuatan, tingkah laku
Apa-apa yang kita semua tempuhi nanti, harap di berkati Nya




No comments: