Wednesday 7 September 2011

Tak paham aku...




Tak paham aku
buka mata, luaskan pandangan
aku tak seperti yg kau gambarkan
kita bukannya baru kenal

Biarpun kadang aku diam
Kau bercakap, makna tak sama
Kata aku cuma gurauan
Tapi kau amik serius
Tak paham aku...

Aku tak peduli dia,
Tapi aku peduli kau
Kau, aku kenal isi hati
Sedih, kau telah berubah
Tak paham aku...

Lirikan mata, jelingan mata kau
Aku tak takut, sebab semua hanya emosi
Lambat laun kau akan tahu
Mana yang benar, mana yang salah
Aku tetap tak paham..

Ini hidup, aku sudah terbiasa
Dikata, mengata.. semua mainan manusia di dunia
Aku tak peduli pandangan manusia
Hanya Allah tahu semua..

Kanan, kiri, dunia belaka
Aku harap kau akan paham erti hidup
Kau, dia.. tiada halangan
Jaga diri, pandang sekeliling
Jangan hidup hanya dalam khayalan sendiri

Aku, kau.. takkan pergi jauh
Kerna kita tahu segalanya
Aku tak sedih walaupun di sangka begitu
Mainan mulut, aku sudah lali
Tak paham aku..



No comments: